28 octombrie 2009

Tot despre oameni naspa-serial ( episodul 2 )

Ma tot tin sa scriu despre chestia asta de vreo 2 zile, dar din motive mai mult sau mai putin intemeiate am amanat, nu pentru mult insa, caci e musai sa-mi descarc naduful.
Fiind zile urate si friguroase stam numai in casa in cea mai mare parte a timpului si atunci cand copilul doarme si treaba e facuta, bantui pe net citind diverse chestii constructive sau mai putin constructive, lucruri funny sau lucruri groaznic de naspa.Si in bananaiala mea internautica citesc zilele trecute cum o tanti care e ceva sefa pe la o sucursala de banca, se lauda sus si tare pe un forum public ca isi ameninta angajatii atunci cand gresesc ca: " plantele erau amenintate ca le dau cu capul de monitor sau isi primesc un receptor intre ochi ".
Geezzzzz si citind asta, m-a apucat asa o furie amestecata cu scarba si mila si...
Am stat apoi si povesteam cu D. cum ar fi sa te trezesti intr-o dimineata sa mergi la job, sa ti se fi inecat toate corabiile pana la servici, pe drum, sa-ti aduci aminte de toate problemele cotidiene si de toate facturile kilometrice pe care le ai de platit,sa-ti aduci aminte si ca anul asta vei sta acasa de Sarbatori ca nah! preturile-s mari, salariile mici criza-i criza si sa te apuce o furie si mai mare si sa ajungi la job, ingretosat ca muncesti pe un salariu de cacao desi esti ok pregatit si faci ore suplimentare, iti dai tot interesul posibil, nu ai timp uneori nici sa mergi la wc chit ca ai pauza de masa o ora zilnic, dar banii sunt de aceeasi cacao ca nu avem buget si este criza! Si dupa toate astea, sa-ti apara in fata o sefa d-asta cu harfe scoase din buric, care sa inceapa isterica sa urle si sa-ti mai zica si ca te da cu teasta de monitor sau iti da cu receptorul intre ochi.Frateee, pai in clipa doi ne-a busit un ras pe amandoi...deci clar am fi reactionat exact la fel si eu si el: in afara faptului ca ii umpleam frigiderul de carnuri dar ii dadeam un receptor in cap de-o lasam lata.
Pai stai mai frate, mergi la job ca sa muncesti si sa faci ceva pentru tara asta de coco sau sa urle o pitipoanca la tine ( care de obicei astea sunt destul de habarniste dar fac pe interesantele urland si vorbind cu angajatul ca si cum ar fi pe plantatia lu' ma-sa )si sa-ti zica ca-ti da cu receptorul intre ochi?  :-D Vai, imi pare asa de rau ca n-am avut si eu in viata mea o sefa d-asta "periculoasa"!!!
Acum stau stramb si judec drept, oare ce parere or avea "plantele" alea despre ea? Cum de este posibil ca in multe cazuri sefilor astora atat de cojones sa nu li se faca reclamatii si sa nu fie atentionata conducerea din centrala ca exista asemenea vocabular?Pai cum sa te duci frate cu chef de treaba la job cand sti ca zilnic ii vezi mecla uneia d-asta care in loc sa te invete ceva ( ca d-asta sunt ei manageri in puii mei, sa invete prostul de angajat ceva din experienta lor de cojones si nu sa conduca cu batul o turma de oameni.Daca ii place pastoritul sa se duca la stana si sa se faca ciobanita, acolo cu siguranta s-ar simti super cioly ca ameninta lupul ca-i da cu receptorul in teasta ) te jigneste si face pe Gigi dura crezand ca daca baga dume d-astea ieftine si naspa in fata angajatului ala va invata instant cum sta treaba.
Este adevarat ca la multe sucursale ale multor banci gasesti la ghiseu multe persoane nepregatite si care nu prea stiu ce-i cu ei acolo, cu ce se mananca o banca si mai ales cu ce se mananca domeniul asta economico-financiar dar...si aici intervine marele DAR; de ce nu angajeaza persoane specializate in domeniu si care au experienta anterioara in banci?Pentru ca le dau niste salarii de toata jena si nu mai sta niciun om mai bine pregatit in asemenea posturi.Este clar o batjocura la adresa celor care merg sa se angajeze pe asemenea posturi si atunci au parte numai de habarnisti d-astia care merg pentru 1000 ron la job dar si cunostintele lor sunt zero.Si atunci de ce se razvrateste o tanti care ia cel putin un salariu de 4-5 ori mai mare si ii si jigneste pe bietii oamenii aia in loc sa stea si sa le faca training-uri pana pricep ce se intampla intr-o banca?
Bai nene oricat de tampit ai fi, ai dreptul la respect, just?Ok, sunt un bou, nu-mi indeplinesc task-urile, nu-s in stare sa fac nimic pentru aia 1000 de ron cati iau / luna la banca cea vestita, fa-mi frate raport, scade-mi din salariu si da-ma afara DAR...vorbeste in pana mea frumos si civilizat.
Imi aduc acum aminte de un prieten de-al meu din copilarie, azi mare chirurg pe la Urgenta, care in primul an dupa liceu a picat la Medicina si s-a angajat la o firma pe post de...habar n-am, ceva gen curier, administrator...irelevant ce functie avea, anyway...Si ne povestea ca a lucrat acolo fix 2 luni, luni in care seful ala al lui era unu d-asta gen tanti cojones de mai sus.Si povestea omu' ca in fiecare dimineata cand ajungea la job se criza instant si-si strica toata ziua.Seful lui cum isi facea aparitia incepea sa urle in stanga si-n dreapta si o tinea asa intr-un urlet incat stresase toata firma de numa'.Si intr-o dimineata cica al nostru friend se duce capsat la lucru si cum intra sefu cel cojones pe usa incepe sa urle dar rau de tot.Si asta s-a sculat de pe scaun brusc, s-a dus si i-a dat un pumn de l-a naucit p-ala si s-a si carat.Si noi am ras dar am gandit atunci ca nu-i normal si ca n-o sa-l mai angajeze nimeni ca-i face ala raport bla bla bla.Si ne spunea ca el nu o sa mai lucreze in viata lui pentru nimeni decat sa-i strice unul nervii cu crizele lui de frustrat.CORECT.Toata stima pentru om, d-asta a ajuns chirurg mare ca a avut cojones in el si l-a articulat pe dobitocul care stresa o firma intreaga ca avea el sistemul nervos distrus.
Revenind la tanti aia de mai sus, care scria pe un forum chestia asta si mai adaugase si o groaza de emoticon-uri d-alea de se tavalea ea de ras...oare cat de ingenios sa te crezi scriind pe un forum public asa ceva?Oare chiar nu cugeti ca acolo pe forumul ala citesc si o groaza de "plante"? Cam cum se simt oamenii aia cand vad ce naspeturi exista si se mai bat si cu pumnii in piept ca-s sefi?!Cam cat de inteligent trebuie sa te crezi folosind asemenea atitudini si pe de alta parte dand sfaturi la greu altora cum sa se poarte in sanul familiilor lor?
Paradox...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu