28 octombrie 2009

Prietenia virtuala

                      Motto: " Nu va avea niciodata prieteni adevarati cel ce se teme sa-si faca dusmani"
                                                                                                               ( William Hazlitt )


Pentru ca am dat atat de multa importanta unei tute si haitei din care face parte ( cred ca stand in CIC-ul asta o s-o iau razna de-a dreptul in lunile de iarna ), citind postarile balenei lu' Costache, am vazut ca ea activeaza pe forumul cu pricina de un an si 10 luni, timp in care toate nasoalele din haita lor isi spun prietena mea in sus si prietena mea in jos.M-a pus pe ganduri chestiunea in speta si ma gandeam cat de superficiali sunt oamenii in ziua de azi, cum se joaca cu vorbele si se amagesc cautand in lumea virtuala ceea ce le lipseste in cea reala.
Pentru mine si apropiatii mei, termenul de "prieten" are niste conotatii foarte profunde, putini sunt cei pe care eu ii denumesc prieteni in ziua de azi, putini sunt cei care-si mai merita acest termen de "prieten" .Sunt multi oameni din spatiul virtual cu care rezonez in idei, in ganduri, in trairi, sunt multe persoane virtual "cunoscute" cu care mi-ar placea sa ma vad si sa stam la o poveste, sunt oameni internauti pe care-i admir din suflet, pe care-i citesc cu mare drag, care-mi insenineaza zilele si imi aduc zambetul pe buze dar de aici si pana a-i numi prietenii mei...sunt cai lungi de strabatut pentru asta.
Am auzit povesti de iubire care s-au infiripat pe cale virtuala, am auzit insa si drame mari suferite de cei care traiau povesti in lumea asta a netului si confruntati cu realitatea si treziti brusc din visare si-au dat seama ca cel/cea care statea in fata lor nu avea nimic in comun cu acel ideal ce si-l construisera din spatele unui monitor zile,luni sau poate ani in sir.
Trist sa constati ca unii reduc termenul asta de "prieten" doar la niste discutii banale pe un site de net sau pentru ca isi dau cu parerea argumentand faze de genul:" sunt langa tine si sper sa ai puterea sa treci peste..."  in momentele de cumpana ale celui care cere sfatul public.
Mai grav este ca superficialitatea unora in ziua de azi duce la rata imensa a divorturilor existente, probabil la fel de usor se spun si cuvintele "te iubesc", la fel de usor isi leaga destinul de anumiti oameni cu care par sa fie mai intai "prieteni" si dupa li se pare ca ei chiar iubesc.
Prietenii adevarati sunt oameni care fac cu mult mai mult decat sa stea in spatele unui monitor de pc si sa povesteasca diverse, putand a intruchipa si a parea idealul omenesc, in lumea virtuala.
Pentru mine prietenia virtuala ca si relatiile virtuale de iubire sunt si vor ramane un paradox, cred inca puternic in relatiile sociale construite intre oameni care frecventeaza aceleasi medii si care au in comun mai mult decat un forum virtual unde ipocrizia e-n floare si din spatele unui monitor cu ajutorul unor taste si a unui mouse poti lua orice forma, identitate sau calitate iti place.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu