28 aprilie 2011

It's my time

Zilele astea sunt atat de melancolica, sunt bagata pana la gat intr-un borcan cu melancolie si doar capacul inchis ermetic ma rog sa nu mi-l puna cineva.Nu ca mi-ar displacea sa raman pe vecie intr-un borcan de melancolii, departe de tot ce se intampla in jurul meu, acolo in lumea mea de vise si amintiri si dorinte...
Mi-as fi dorit sa pot da timpul inapoi si sa nu mai ascult sfaturile niciunui "binevoitor" care m-a intors din calea ce-o alesesem de urmat.Mi-am amintit cat de mult mi-am dorit sa merg la Litere, sa studiez greaca principal si romana secundar, sa ma fac profa' de romana si traducator de greaca..."Nu te duce la Litere, profesorii sunt muritori de foame, nu au niciun viitor in Romania, gaseste alta facultate mai banoasa!" mi-au soptit atunci binevoitorii din jurul meu si ...am gasit de m-am omorat.Mi-a placut insa ce am studiat, desi deloc banoasa la vremea cand am terminat eu facultatea si azi extrem de controversata aceasta meserie, cea de ziarist.dar a fost o facultate frumoasa pe care u-mi pare rau ca am urmat-o.
A fost apoi Scoala de Arta, mi-am dorit atat de mult sa cant, sa termin canto si m-am inscris cand eram la liceu, am urmat 1 an si jumatate cursurile si au venit iar "binevoitorii" care i-au umplut si maica-mii si mie capul cu tot felul de iiotenii gen" o sa cante in bar noaptea cu toti nenorocitii in juru-i? va trebui sa treaca prin paturile compozitorilor ca sa obtina piese foarte bune si lansarea mult asteptata,etc." Am renuntat si la  acest minunat vis, am suferit mult atunci, a fost un vis de cand eram eu mica care se destramase intr-o secunda.Eu n-am ajuns cantareata dar copiii "binevoitoarelor" au ajuns prostituate in Cipru.
Si odata cu ele a ajuns la sfarsit un alt mare vis de-al meu.Putini stiu ca eu la un moment dat am obtinut o bursa de studii la Salonic, o bursa de vara pe care am urmat-o cu cel mai mare drag posibil.Atunci visam sa plec din tara ( nu ca acum nu as mai visa la asta), sa raman in Grecia sau sa plec in Cipru pentru o perioada, de unde sa merg apoi in Grecia.
Desigur ca gurile rele au inceput sa cleveteasca amintindu-mi si mie si alor mei cum fata lui X-ulescu a plecat in Grecia si a ajuns prostituata dintr-o fata "cuminte si buna" ( era perioada aceea in care o multime de romance alegeau calea asta, deh! mai usor pentru unele sa lucrezi la bordel decat la un patron ) .Si gata si cu visul asta...
Desi le-am lasat atatia ani prafuite in cotlonul sufletului u n-am sa las insa definitv ca visele mele din copilarie si adolescenta sa se naruiasca, niciodata nu e prea tarziu sa le duc la bun sfarsit si niciodata sa nu spun niciodata am invatat, asa ca de la vara am sa fiu sudenta la Litere, din octombrie am sa merg la Scoala de Arta, nu ca sa ajung acum nu stiu ce mare cantareata, ci ca sa-mi desavarsesc visele, sa-mi sfarsesc ceea ce am inceput cu multi ani inainte.Adta o fac acum cat copilul este inca mic si nu incep sa investesc in educatia lui.Imi desavarsesc aceste 2 vise si apoi ramane sa vad cum ma vor purta pasii in viata pentru a ajunge si-n Grecia sa traiesc.Si cu asta voi fi completa, voi fi impacata si multumita.
Voi putea iar sa prind aripi si sa visez, de data asta pentru copilul meu si nu pentru mine, este un timp al tuturor lucrurilor si cred ca acum este timpul meu ...inca...


2 comentarii:

  1. Visele tale sunt si azi. Si azi le poti implini. Nu pe toate dar macar unul si va fi bine. Si satisfactia va fi enorma. Mai mare decat daca le faceai la varsta potrivita. Eu am avut colege care au facut facultatea la 50 de ani si care au simtit o implinire mai mare decat mine. Si care au fost foarte fericite ca si-au implinit visul, chiar daca nu mai faceau nimic cu el acum. Succes!

    RăspundețiȘtergere
  2. @vulpitza: perfect adevarat, eu vreau sa-mi indeplinesc visele nu pentru ca asta mi-ar aduce o satisfactie economica ( caci un profesor de romana castiga cu mult mai putin decat mine), ci pentru ca nu vreau sa piara acele dorinte.Multumesc pentru gandurile bune!

    RăspundețiȘtergere